Follower Cik Naga

Monday 27 February 2012

Raya Haji dan Kelantan l

Assalamualaikum.

Tetibon ja entry pasai Raya Haji.
Raya haji pebendanya? Orang duk sambut Thaipusam ngan Pesta Kuih Bulan.
Actually, aku kelebek hardisk aku. Jumpala gambar raya. 
So, entry kalini nak share ttg raya haji di kelantan.

Why kelantan? Heh!

Memang aku orang Penang, tapi disebabkan parents aku dua2 orang kelantan, 
so kampung aku officially di kelantanlah. 
Penang ni rumah aku.
Sbb mama ngan abah reja kat sini. Aku plak lahirnya di Selangor.
Ok. Ok. Fulsetop. Satgi abeh cite pasai biodata aku.
Siap satu biografi . Tajuk kelaut.

Seperti yang kita selalu dengar, raya haji kat kelantan ni lebih merrier(meriah) la dari negeri lain.
Berdasarkan pengalaman aku? YES.YES.
Sangat meriah compare dengan negeri yang aku stay ni. Takpe2. Korang tengok je gambar raya ni nanti, korang tahu la. Layann~

**ada banyak gambar, so entry ni untuk first batch dulu. next. 
"Raya Haji dan Kelantan ll" tunggu bila free.yop?!


journey to the pantai timuq! haha




kami balik 2 bijik kereta. ayah bawak satu, aku bawak satu.

actually, even dah beratus kali , tiap tahun aku lalu sini, nila kali ptama aku amek gambar kat sini. 
Adik no 2.



































Macam kat Cameron kan. hehew






on the way ke sana, kat Tanah Merah, aku terlaju banyak dari ayah aku.
Dan kami bertiga (abang, adik no 2) melalui jalan kampung yang aku sendiri tak tahu betul ke jalan tu lead ke Pasir Mas ke tak. 
sigh!
pot pet pot pet! jangan beletiaq, stereng kat aku!




















Setelah merentas hutan bukit bakau lebih 300 KM, alhamdulillah kami selamat tiba. 
firstly, kami akan singgah Pasir Mas dulu. 
Rumah nenek belah ayah.


untungla tak bawak kereta boleh ber-K-POP lagi
Mana aku?
aku tergolek kepenatan.

 dah rehat puas2, kami bergerak ke rumah belah mama.
ni lah kampung favourite aku, adik2 dan ayah.
sbb dia mmg kampung. (ayat memang mintak tipaih* pala)
rumah nenek yang lain takde kayu. tak kampung sangat.
boleh tara tu?

**ehem, tipaih pala tu macam sekeh kepala tapi guna tapak tangan dalam posisi melibas. wargh!


rumah ni sebelah2.
mama buat rumah ni.

nak gtau, rumah tu, aku yang design. masa tu aku form 5.
cantik tak?
**facepalm

rumah kayu yang sebelah ni, kalau pagi n tengahari macam oven!!!!
tapi, yangnila aku sayammmm pun. 







ok, enuff! 
kalau rajin, aku buat next entry ttg kemeriahan raya kat sini. bengang?
rilex ar, sedangkan Twilight ber-siri2 pun korang tunggu, siap kena bayar.(macam aku je)
ni free bhai.fehreeeee!

papai. i heart u!
 Wassalam. 

4 comments:

  1. ish, tak mau la tulis "i heart u" rate2 camtu... tak limited la nanti....

    *err, komen ni macam tak kne ngan entry la pulak. takpe, yg penting komen pasal isi kandungan. kan...?

    ReplyDelete
  2. LOL. hahahhaha. ala. heart sesapa yang folo baca. kekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhd Frezailie Dalan29 February 2012 at 07:00

      Ya Allah bestnyerr...
      ingatkan hang ni orang arau,laher kat selangor rupanya..
      drive sorang2 ke dari penang pi kelantan??

      Delete
    2. hehehe. thanks sudi singgah. blog underconstruction lagi. hehe

      yes. was born in Selangor. Arau tu tempat belajar aje. drive sbijik kreta, konvoi ngan kereta ayah.. sensorang gamaknya telepas ke Thai tau

      Delete